statki

Statki pasażerskie

 

Nie zakładamy nowego tematu aby uprościć szukanie informacji potencjalnym kandydatom. Otóż często

ludzie piszą do nas z prośbą o namiary gdzie mają pytać o pracę na statku pasażerskim. Okazuje się, że nie każdy potrafi poradzić sobie z google. Dla tych osób właśnie podajemy wszystko w pigułce:

 

UWAGA -należy zwrócić szczególną uwagę na adresy podszywające się pod legalnych agentów, zwłaszcza rekrutujących na karaibskie statki ., takie adresy są na stronach armatorów.

PAMIĘTAJ - ta oferta nie jest ofertą pracy na statkach pasażerskich, ona jest

wyłącznie jako informacja dla

zainteresowanych taką pracą. Zatrudnienie można uzyskać wyłącznie

poprzez agencje rekrutacyjne .

Niemal wszystkie główne liniowce wycieczkowe mają swoich własnych agentów rozmieszczonych w poszczególnych regionach świata. Linie pasażerskie nie odpowiedzą na twoje zapytanie w ogóle, albo wyślą twoje zapytanie do jednego ze swoich agentów. Najlepszym sposobem na znalezienie zatrudnienia na statku wycieczkowym jest skontaktowanie się z agentem, który pracuje dla danego liniowca, jeżeli zdecydowałeś, dla której firmy chcesz pracować. Dział personalny liniowca nie będzie w stanie opanować wszystkich zapytań od poszczególnych zgłaszających się z całego świata i dlatego korzystają z usług agentów rekrutacyjnych.

 

Agenci odpowiedzialni są za wybór odpowiednich kandydatów. Agent przedstawia aplikanta działowi kadr liniowca. Zadaniem agenta jest wybór z wielu kandydatów tylko tych, którzy pasują wymaganiom liniowca.

Agent sprawdza doświadczenie kandydata, referencje, karalność i aranżuje badania medyczne, tak aby przedstawiciel liniowca spotkał się na rozmowie z kompletnie przygotowanymi ludźmi.

Większość agentów szkoli zatrudnioną załogę - zaczynając od podstawowych kursów, które muszą przygotować nowego pracownika do nowych okoliczności, kończący się specjalnym kursem, który to niektóre liniowce już wymagają (STCW- Międzynarodowa Konwencja Standardów Szkolenia, Certyfikatów i Nadzoru dla Przewoźników na morzu). Wszystkie kursy trwają kilka dni każdy.

Pracownicy na statkach wycieczkowych

Pamiętaj : praca na statkach wymaga od kandydata dobrej znajomości języka angielskiego, w przeciwnym razie pogłębiaj

jego naukę , bo warto!

Wycieczkowe linie zwykle zatrudniają ludzi z odpowiednim profesjonalnym zapleczem oraz dobrą znajomością języka angielskiego. Ci którzy mają wcześniejsze doświadczenie w pracy na statkach wycieczkowych są często preferowani przez pracodawców. Pracownicy statków wycieczkowych pochodzą ze wszystkich części świata.

Ludzie, którzy starają się pracę na rejsowych liniowcach chcą podróżować. Jednak to nie wystarcza. Oczywiście doświadczenie z podobnych zajęć na lądzie oraz praca z ludźmi są zawsze pożądane. Najbardziej wymagane doświadczenie to te w przemyśle turystycznym Restauracje i hotele to idealne miejsca na naukę obsługi klienta i gości.
Szkoły i akademie hotelarskie i gastronomiczne dają najlepsze doświadczenie.
Absolwenci z tych uczelni są bardzo często zatrudniani przez linie wycieczkowe.

Statki wycieczkowe są jak hotele unoszące się na wodzie, nie możesz po prostu pójść do domu na koniec dnia, żyjesz w hotelu. Linie wycieczkowe zatrudniają ludzi z doświadczeniem w turystyce, sektorze rozrywkowym, nauczaniu, opiece nad dziećmi, zdrowiu i urody, sprzedaży, obsłudze klienta, fitnessie, medycynie i rachunkowości. Całą załoga wycieczkowca musi być zdolna do komunikacji w języku angielskim a znajomość innych zachodnich języków to zawsze plus.

Firmy wycieczkowe zatrudniają zazwyczaj ludzi zmieniających swoją karierę zawodową, od czasu do czasu studentów i emerytów. Personel linii wycieczkowych musi byd doświadczony, godny zaufania, otwarty i ze znakomitymi umiejętnościami obsługi klienta. Pracodawcy szukają ludzi, którzy sprostali tym wyzwaniom wcześniej. Niezależni indywidualiści ze zdolnością pracy w zespole są mile widziani. Dobrzy pracownicy wykonują swoją pracę szybko i wydajnie zachowując wysokie standardy jakości. Te osoby, które były już zatrudniane na statkach wycieczkowych, mają przewagę, jako że linie wycieczkowe preferują takie osoby. Niektóre popularne zawody (takie jak barman, oficer rachunkowy, załoga wycieczkowca) są często dostępne tylko dla doświadczonych kandydatów, nowe osoby mogą czasem dostać posadę barmana, jeżeli pokażą swoje zalety podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Zalety:

Kiedy pracujesz na statku, podróżujesz do wielu atrakcyjnych portów docelowych i widzisz atrakcyjne miejsca. Jednak większość czasu spędzasz na pokładzie, choć są szanse zejścia na ląd i zobaczenia miejsc. Poznajesz ludzi z całego świata i możesz zawrzeć kilka trwałych przyjaźni.

Możesz zarobić sporo pieniędzy. Nie mając wielu możliwości do wydawania pieniędzy na pokładzie, możesz z łatwością oszczędzić większość z nich. . Dostajesz darmowe zakwaterowanie oraz jedzenie.

Często nie musisz płacić rachunków za media.

Wady:

• Bardzo trudno jest otrzymać pracę na liniowcu.

• Będziesz pracować długie godziny - 12 albo 14 dziennie, 7 dni w tygodniu.

• Zakwaterowanie dla załogi wycieczkowca jest bardzo skromne. Na nowszych statkach, 2 osoby, na starszych, nawet więcej dzieli małą kabinę i łazienkę. Kabiny załogi głównych linii mają telewizory. Większość kabin jest umieszczona na jednym z niższych pokładów i nie mają okien. Będziesz musiał zrezygnować z niektórych swoich nawyków i przyzwyczaić się do tych, które mają twoi współlokatorzy.

• Będziesz na morzu w każdą pogodę. Jeżeli cierpisz na chorobę morską, może powinieneś znaleźć sobie pracę na lądzie. Lekkie formy choroby morskiej, są częste u doświadczonych żeglarzy.

 

Kiedy podpiszesz kontrakt z firmą liniowca, zazwyczaj zdajesz kurs z bezpieczeństwa pracy, pierwszej pomocy i higieny. Dostajesz darmową opiekę medyczną, na wypadek, jeżeli rozchorujesz się na statku. Twój pracodawca - linia wycieczkowca - będzie płacił ubezpieczenie zdrowotne na czas obowiązywania kontraktu. Ten obowiązek jest oparty na międzynarodowej konwencji dotyczącej zatrudnienia na morzu.

Załoga liniowca może korzystać z różnych zakładów na większości statków, takich jak siłownia, centrum fitness, basen, bar i świetlica. Te miejsca są tylko dla personelu. Większość pracowników nie spędza czasu wolnego z pasażerami. Nie mogą oni korzystać z miejsc i sprzętów przeznaczonych dla pasażerów,

Powitanie kapitana

Kapt. Juraj Boroš,

Dyrektor Tatra Marine Ltd.

Wielu młodych ludzi marzy o pracy na morzu, zwłaszcza na statkach wycieczkowych, ale niewielu potrafi sobie wyobrazić czym naprawdę jest praca na morzu. W rzeczywistości kandydaci do zatrudnienia na statku wycieczkowym muszą zdać sobie sprawę z tego, że starają się o pracę, nie urlop.

Jeżeli zostaną zaakceptowani w trakcie rozmów kwalifikacyjnych z przedstawicielem linii wycieczkowej, nie mogą oni wybrać statku wycieczkowego lub też obszaru handlowego ale muszą ściśle przestrzegać wymogów linii wycieczkowej która ich zatrudniła.

Nowi członkowie załogi na statku wycieczkowym muszą przejść pewne stopnie treningu po wejściu na pokład i muszą przestrzegać dyscypliny i wielu ograniczeń (nie wchodzić do strefy pasażerów kiedy nie są na służbie). Ich przełożeni będą oczekiwać od nich ciężkiej pracy z uśmiechem na twarzy. Z drugiej strony, praca na statku wycieczkowym, daje młodym ludziom dobry dochód i szansę na zwiedzanie wielu pięknych i egzotycznych miejsc.

Jeżeli chcesz poznać morze, jego piękno, kolory i zapachy, oraz zdobyć pracę na wycieczkowym liniowcu, wszystko co musisz zrobić, to skontaktować się ze swoim najbliższym agentem rekrutacyjnym i on poinformuje cię o możliwościach, rekrutacji i szansy dostania pracy na statku. Po rozmowie telefonicznej, jeżeli agent uważa, że twoje szanse są naprawdę duże, zostaniesz zaproszony na rozmowę wstępną w agencji rekrutacyjnej. Jeżeli spełnisz wszystkie kryteria i dobrze znasz język angielski, zostaniesz zarejestrowany i w przyszłości zaproszony na kolejne rozmowy z przedstawicielami linii wycieczkowych.

Na końcu całego procesu zostaniesz zaokrętowany na wyznaczonym statku wycieczkowym. Będziesz wykonywał na morzu dobrą (ale trudna) pracę na pokładzie rejsowego wycieczkowca. Oczywiście, morze nie zawsze jest gładkie i piękne, może być także niebezpieczne i mocne. Będziesz musiał radzić sobie z sunącym po falach oceanu statkiem oraz z pasażerami, którzy będą cierpieć na chorobę morską oraz którymi będziesz musiał się zaopiekować (albo po których będziesz musiał sprzątać).

Zainteresowany? Więc nie wahaj się i skontaktuj się ze swoim najbliższym agentem rekrutacyjnym żeby zdobyć wymarzoną pracę na statku.

 

Pokładowi Działu * Kasyna Personel* Oficerowie Rozrywkowi * Dyskdżokei * Kierowników Produkcji * Sportów Wodnych Instruktorów * Kosmetyczki * Masażu Terapeutów * Fitness Instruktorzy * Medyczny Personel * Osobistych Trenerów * Barmanów * personel Sklepu z Upominkami * Hotelarzy * Fotografów * Dokerzy * Młodszy Pomocniczy Pursers * Platników * IT Personel * instruktorów tańca * Administration Asystentom * Booking Agentów * Obsługi Klientów Reprezentantów * Sprzedaż i Marketingu Pozycje

I wiele innych zawodów ,oraz do przyuczenia !!!

- Steward -(essa) 1500usd + (tips - napiwki )

- Housekeeper - 1300usd +tips

- Cook - 1800 usd

- Sous Chef -1900 usd

- Chef de Partie - over 2000 usd

- Galley Hand -900usd

- Cabin Steward - 1600 usd

- Hostess -1400 usd

- Barkeeper -1700 usd

- Waiter - 1700 usd

- Barista - 1700 usd

- Restaurant Manager -2100 usd

- Shop Manager - 1900 usd

- Pastry Supervisor - over 2000 usd

- Beauty Therapist - 1200 usd

- Massage Therapist - 1200 usd

- Hairdress - 1200 usd

- Butcher - 1400usd

- Recepcionist - 1600 usd

 

Statki operują głównie na morzu śródziemnym i Karaibach , natomiast jachty na całym świecie w zależności od pory roku.

Oferty pracy obejmują również zatrudnienie na wodach śródlądowych (głównie Niemcy, Austria oraz UK) oraz typowych promach (ferrach)

Zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie i przelot jest całkowicie darmowy i pokrywany przez armatora lub agencje. Kontrakty w zależności od armatora ,rejonu pływania i stanowiska (średnio od 2 do 6 miesięcy)

Języka angielskiego na poziomie min. średnio zaawansowanym w mowie i w piśmie (min. poziom B1) - WARUNEK KONIECZNY

już jest super oferta o pracy na statkach pasażerskich wiodących kampanii na świecie !!!

 

Proces rekrutacyjny

Zanim zaczniesz starać się o pracę na wycieczkowcu musisz zastanowić się, jakiego rodzaju pracę chciałbyś wykonywać i jakie są realne szanse na dostanie jej. Szanse zatrudnienia zależą w dużej mierze od tego, kiedy starasz się o pracę, od twoich kwalifikacji i aktualnych dostępnych pozycji.

Staraj się o konkretne stanowisko. Nie wysyłaj aplikacji na „jakąkolwiek dostępną pozycję".

Czy szukałeś i starałeś się odnaleźć możliwie jak najwięcej informacji na temat linii wycieczkowych. Przeszukaj Internet i sprawdź w bibliotece. Być może zapytają cię na temat firmy wycieczkowej na rozmowie kwalifikacyjnej.

Napisz życiorys (CV). . Wyślij swój życiorys do agenta rekrutacyjnego albo bezpośrednio do armatora statków pasażerskich wykaz otrzymasz od BIP"ACJ Podkreśl najważniejsze punkty w liście motywacyjnym, zaznaczając, co czyni cię świetnym kandydatem na pozycję, o którą się starasz.

Otrzymasz formularze aplikacyjne, jeżeli agent rekrutacyjny albo departament personalny firmy liniowca wycieczkowego rozpatrzy twoje podanie pozytywnie. Czytaj formularze uważnie. Wypełnij je, wyraź siebie zwięźle i jasno. Dołącz podanie i list motywacyjny z formularzem, nawet jeżeli wysłałeś swoje podanie wcześniej.

Jeżeli liniowiec wycieczkowy szuka osoby z twoimi kwalifikacjami, wykształceniem i doświadczeniem, zostaniesz zaproszony na rozmowę. Rozmówca postara się dowiedzieć czegoś na temat twojego doświadczenia, zdolności, wykształcenia i motywacji do pracy.

Jeżeli ci się powiedzie, dostaniesz ,,List o zatrudnieniu" kilka tygodni po rozmowie. Listo zatrudnieniu zawiera informacje o statku wycieczkowym, datę i miejsce zaokrętowania, twoje stanowisko pracy i inne instrukcje.

Będziesz musiał przejść testy medyczne i uzyskać międzynarodowy certyfikat medyczny.

Jeżeli twój statek wycieczkowy zawita do portu/portów amerykańskich, a ty nie jesteś obywatelem Stanów Zjednoczonych, będziesz musiał się starać o wizę amerykańską typu C1 (wiza tranzytowa) i D (dla żeglarza), ponieważ większość statków wycieczkowych wypływa z USA. Jeżeli zostałeś zatrudniony przez agenta rekrutacyjnego, on postara się o wizę amerykańską za ciebie. Przeczytaj więcej o tym po otrzymaniu od BIP"ACJ”

Podpiszesz kontrakt, najprawdopodobniej na 6 miesięcy, który może być przedłużony do 10 miesięcy po uzgodnieniu z twoją kompanią. Obowiązkowy odpoczynek (od 6 do 8 tygodni) nastąpi po zakończeniu kontraktu. Jeśli twoja praca była zadowalająca, po przerwie zostanie ci zaoferowany kolejny kontrakt.

Życie na pokładzie

Praca na statku wycieczkowym to doświadczenie, którego nigdy nie zapomnisz. Niemniej, zanim będziesz się starać o pracę, musisz zdać sobie sprawę z tego, że większość zajęć na wycieczkowcu jest bardzo trudna i wymagająca. Są oczywiście zalety i wady, które powinny być rozważone.

wycieczkowym. Jest bardzo trudno (ale nie jest to niemożliwe) dla większości obywateli z poza USA otrzymać posadę biurową w USA.

Rozrywka

Te pozycje wiążą się ze wszystkim, co jest związane z rozrywką pasażerów i są najbardziej popularne wśród poszukujących pracy: hostessy, dyrektorzy do spraw rozrywki, animatorzy czasu wolnego, didżeje, instruktorzy pływania, przewodnicy wycieczek. Te pozycje są często wypełnione przez nacje anglojęzyczne.

Usługi hotelarskie

Jest to praca w restauracjach, barach, kabinach pasażerskich i handlu detalicznym: kelnerzy i kelnerki, barmani, stewardesy kabinowe, kucharze, piekarze, sprzątacze, sprzedawcy w sklepach z pamiątkami.

Opieka medyczna i personel spa

Te zajęcia związane są z ośrodkiem Spa, salonami piękności i opieką zdrowia: osoby obsługujące maszyny w salonie piękności, wizażyści, załoga medyczna, masażyści i instruktorzy fitness.

Personel dostający napiwki

Personel dostający napiwki to załoga z bezpośrednim kontaktem z gośćmi, którzy płacą in „napiwki". Jest określona kwota napiwków dla poszczególnej pozycji, która jest sugerowana gościom podczas zaokrętowania i która jest różna w zależności od linii wycieczkowej. Takie personel, jak kelnerzy, pomoc kuchenna / pomoc kelnera, kelnerzy / kelnerki w barach, barmani, kelnerki koktajlowe, itp. Personel dostający na piwki ma małe zarobki podstawowe. Większość ich zarobków to napiwki. Przybliżone przykłady zarobków w tej grupie to (w dolarach amerykańskich na miesiąc):

Kelner Od $2500 do $4000

Pomoc kuchenna / pomoc kelnera Od $1500 do $3000

 

 

Kelner / kelnerka w barze Od $1000 do $2500

Barman Od $1500 do $3000

Aplikanci, którzy nie mają wystarczającego doświadczenia albo nie posługują się dobrze językiem angielskim są zatrudniani jako personel nie dostający napiwków. Mają oni duże szanse na awans do grupy dostającej na piwki.

Personel nie dostający napiwków

Personel nie dostający napiwków na statku wycieczkowym to taki, który obsługuje załogę, na przykład niższe pozycje w strefie pasażerskiej - kelnerzy / kelnerki pracujący w stołówkach dla załogi. Ich zarobki nie zawierają napiwków i wahają się od $350 do $500 na tydzień

Jeżeli nie skończyłeś 45 lat, znasz w stopniu komunikatywnym język obcy, jesteś kreatywny, otwarty na bezpośrednie kontakty z ludźmi, masz ciekawy zawód przydatny na statku pasażerskim (muzyk, aktor, mim, parodysta, animator, tancerz/tancerka, sztukmistrz , kinooperator, zawody związane z teatrem , kinem, kabaretem - to próbka zawodów z dziedziny rozrywki) i tysiące innych zawodów o których będziesz poinformowany !!!

Będziesz miał okazję poznać ciekawe kraje, interesujących ludzi, egzotykę za dobre przy tym zarobione pieniądze,

 

Deck Department * Casino Staff * Cruise Directors * Cruise Staff * Disc Jockeys * Entertainers * Expedition Leaders * Gentleman Host * Hosts and Hostesses * Lecturers * Naturalists * Production Managers * Shore Excursion Managers * Shore Excursion Staff * Water Sports Instructors Lifeguards * Youth Counselors * Beauticians * Cosmetologist * Massage Therapists * Fitness Directors - Fitness Instructors * Medical Staff * Personal Trainers * Air/Sea Reservation Agents * Bar Stewards * Bartenders * Bedroom Stewards * Gift Shop Positions * Hospitality or Hotel Managers * Photographers * Deckhands * Junior Assistant Pursers * Pursers * IT Staff * Dance Instructors * Administration Assistants * Booking Agents * Customer Service Representatives * Sales and Marketing Positions

 

Dobre CV

Agencje rekrutacyjne i kompanie dostają tysiące CV każdego miesiąca. Ponieważ nie ma zbyt wielu dostępnych pozycji, większość nadesłanych CV jest odkładanch. Jeśli chcesz dostać pracę na statku, twoje CV musi być dobre.

Twoje CV musi być napisane na komputerowo i wydrukowane. Ręcznie pisane CV nigdy nie są brane pod uwagę.

CV musi być napisane po angielsku. Sprawdź, czy nie ma w nim żadnych błędów gramatycznych czy ortograficznych. Upewnij się, że zawiera twój poprawny adres i numer telefonu. Poprawne CV nie powinno być dłuższe niż 2-3 strony.

Większość pracodawców poprosi cię o wypełnienie elektronicznej wersji aplikacji. Upewnij się, że twoje CV jest zapisane w następujących formatach: DOC (MS Word), RTF (większość edytorów tekstu), albo PDF (Adobe Acrobat).

Twoje CV i list motywacyjny powinny być skierowane na konkretne zajęcie. Określ swoje doświadczenie zawodowe, umiejętności i wykształcenie, które bezpośrednio związane jest z pozycją, o którą się starasz. Nie wypisuj tylko, co osiągnąłeś, ale także zademonstruj, jak to może zaowocować dla doświadczeń pasażerów wycieczkowca.

Dobre CV powinno zawierać wcześniejsze doświadczenie zawodowe, obowiązki, zadania, nagrody, osiągnięcia naukowe, stopnie i certyfikaty. Kiedy wymieniasz swoje doświadczenia ze studiów, zacznij od najwyższego stopnia edukacyjnego jaki osiągnąłeś. Także twoja historia zatrudnienia powinna być wymieniana w odwrotnej kolejności chronologicznej - zaczynając od swojej ostatniej pozycji. Wymień języki, którymi się posługujesz i zaznacz stopień zaawansowania (biegły, średnio zaawansowany, podstawowy).

Dołącz 2 lub 3 referencje. Skontaktujemy się z osobą oferującą i sprawdzimy referencje.

Załącz list motywacyjny ze swoim CV. Wyszczególnij swoje umiejętności i wykształcenie, które są związane z pozycją, o którą się starasz. Zaadresuj list do agenta rekrutującego albo menadżera firmy wycieczkowej. Nie zapomnij podpisać listu. Jeżeli przedkładasz swoje CV drogą elektroniczną, załącz list motywacyjny w emailu albo w specjalnym polu na list motywacyjny, jeżeli używasz formularza online, zamieszczonego przez rekrutera.

Bądź zainteresowany, kiedy starasz się o pracę, ale nie bądź namolny. Nie dzwoń do agenta albo menadżera za często. Przesyłaj aktualizacje CV.

 

PRZY PIERWSZYM KONTRAKCIE CERTYFIKATY MORSKIE NIE SĄ WYMAGANE!

Na statki pod duńską flagą raz w życiu można pojechać bez świadectw potwierdzających przeszkolenie w kwestiach bezpieczeństwa. Kontrakt taki może trwać maksymalnie 4 tygodnie. Przy wyjazdach kolejnych lub dłuższych, należy już posiadać odpowiednie dokumenty. Kursy podstawowe organizowane są w Gdyni i Szczecinie niemal co tydzień. Składają się z czterech części: indywidualne techniki ratunkowe, elementarna pierwsza pomoc, przeciwpożarowy, bezpieczeństwo własne odpowiedzialność wspólna. Nie ma specjalnych wymagań wstępnych poza dobrym stanem zdrowia (bez którego i tak nie otrzyma się morskiego świadectwa zdrowia) oraz umiejętnością przepłynięcia kilkudziesięciu metrów dowolną techniką bez limitu czasu. Takie szkolenie trwa 5-6 dni i kosztuje 1000-1200zl. Certyfikat ważny jest przez 5 lat.

opportunities are excellent in the cruise ship industry."

Name: Jose Chaves

Nationality: Mexico

Position: Onboard casino dealer

Cruise destinations: Caribbean

an and Mexico cruises

"Working at the casino is exciting, and it pays very well. The passengers are enjoying themselves and having a good time, so they usually tip very well. I love working in the cruise ship casino."

 

To tylko mały promil zawodów w jakich możecie pracować na statkach pasażerskich !!!

 

Opisy prac

Poniżej znajduje się krótki opis rozmaitych stanowisk i zajęć dostępnych na statkach pasażerskich.

Prace w biurze

Jeżeli chcesz w branży rejsowej, ale nie chcesz prowadzić koczowniczego trybu życia, możesz pracować w kwaterze głównej firmy wycieczkowej. Pracownicy tych firm otrzymują oczywiście podróżnicze benefity.

Doświadczenie biurowe może ci pomóc, jeżeli później zdecydujesz się na pracę na statku

 

Praca na mostku albo w maszynowni są zwykle trudne do zdobycia, chyba że jesteś tej samej narodowości co oficerowie. Większość oficerów to Grecy, Norwegowie, Włosi, Brytyjczycy albo Amerykanie, ale są też polscy i chorwaccy oficerowie na niektórych statkach. Wielu Filipińczyków jest zatrudnionych na pokładzie i w maszynowni.

Personel dostający napiwki

Personel dostający napiwki to załoga z bezpośrednim kontaktem z gośćmi, którzy płacą im ,,napiwki". Jest określona kwota napiwków dla poszczególnej pozycji, która jest sugerowana gościom podczas zaokrętowania i która jest różna w zależności od linii wycieczkowej. Takie personel, jak kelnerzy, pomoc kuchenna / pomoc kelnera, kelnerzy / kelnerki w barach, barmani, kelnerki koktajlowe, itp. Personel dostający napiwki ma małe zarobki podstawowe. Większość ich zarobków to napiwki. Przybliżone przykłady zarobków w tej grupie to (w dolarach amerykańskich na miesiąc):

Kelner Od $2500 do $4000

Pomoc kuchenna / pomoc kelnera Od $1500 do $3000

Kelner / kelnerka w barze Od $1000 do $2500

Barman Od $1500 do $3000

Aplikanci, którzy nie mają wystarczającego doświadczenia albo nie posługują się dobrze językiem angielskim są zatrudniani jako personel nie dostający napiwków. Mają oni duże szanse na awans do grupy dostającej napiwki.

Name: Anna Katarzyna

National Poland

Position: Bartender

Cruise destinations: Round-the-World voyages, Mediterranean, and the Baltic Sea "Working on a cruise ship is my dream job. I get to travel all over the world and I meet lots of interesting people. I recommend it to everyone. It's also a great way to save money, since crew members receide free accommodation and food onboard."

Name: Lauro Saradpon

Nationality: Philippines

Position: Restaurant Manager

Cruise destinations: South Pacific, Asia, Hawaii, and Panama Canal cruises. "I've been working on cruise ships for over 15 years. I started as a busboy, then I became a waiter, and now i'm the restaurant manager on a 2000-passenger cruise ship. The career

 

Witamy w serwisie informacyjnym, dotyczącym możliwości aplikowania CV dla armatorów statków i promów.

Prosimy o potwierdzenie otrzymania tej oferty , na nasz adres poczty elektronicznej personnel@tlen.pl a dodatkowo wyślemy Ci dodatkowe informacje bezpłatnie , na twojego emaila.

 

Większość liniowców stacjonuje w USA. Dużo jest również wiodących kampanii w Europie. Będziesz musiał prawdopodobnie pokryć koszty podróży ze swojego domu do portu. Większość firm wycieczkowych chce, żeby ich pracownicy kupowali bilet w jedną stronę i płacili depozyt, który będzie zwrócony, kiedy kontrakt się skończy. Jeżeli zdecydujesz się odejść przed wygaśnięciem kontraktu lub jeżeli zostaniesz zwolniony, stracisz swój depozyt. Będzie on użyty na pokrycie kosztów biletu powrotnego do twojej ojczyzny. Będziesz odwieziony na lotnisko, żeby upewnić się, że opuściłeś USA o nie zostałeś tam nielegalnie. Depozyt to zazwyczaj od $300 do $500. UWAGA!!! Dotyczy to wyłącznie USA - ze względów jak czytałeś -- STOP nielegalnym emigrantom !!!

Niektóre z największych liniowców odstępują od depozytów, tak żeby nowi pracownicy mieli mniej wydatków.

oferta nasza jest komercyjna , bo za jej opracowanie i wysłanie pobiera się wpłatę w wysokości 51,00 zł , na konto bankowe : PKO.SA dla BIP

35 1240 1297 1111 0010 9161 9023

w przelewie prosimy o podanie imienia i nazwiska , oraz adresu poczty elektronicznej , wówczas wyślemy ofertę na podany adres poczty elektronicznej .